пятница, 22 мая 2020 г.


22.05.2020

 Привіт, мої любі діти та ваші батьки!
Скоро, скоро ми з вами зустрінемося в нашій групі “Дзвіночки”
Сьогодні ми поговоримо про вашу безпеку на дорозі!


1. Слухай уважно загадку і відгадай про який транспорт говориться?
     Покрути його педалі-
     Й повезе в далекі далі,
     Є звичайний, є гірський,
     Жовтий, білий, голубий. (велосипед)

Далі послухай цікавий віршик про велосипедиста
                                      Велосипедист
                             На двох колесах, хутко лечу
                             Двома педалями кручу.
                             Тримаю руль, вперед дивлюсь.
                             І повернуть, не забарюсь.
                             Мені сказав Дорожній знак,
                             Що на шосе тут - крутизна.
                             Кочусь на холостім ходу.
                             У пішоходів на виду.                            
Шановні батьки загадайте дитині  загадки про транспорт:                     
                   Загадки
1.     Пасажирський чи товарний,
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах,
Істає лиш на перонах. (потяг)
2.      Сил багато цей птах має,
      У повітрі він літає.
      Возить у собі людей:
      Татусів, матусь, дітей. (літак)
3.      Є великий і малий,
                      З вантажами, легковий,
                      По дорогах поспішає,
                      У собі людей катає. (автомобіль)
4.  По маршруту вас везуть
                               І квиточки продають багато      
                               З вигляду продовгуватий,
                               Але зовсім не рогатий. (автобус)
        
2. Знаю, що ти полюбляєш мультики, тож запрошую у Мультизал!
МультфільмиЇдемо в гості до бабусі                              https://www.youtube.com/watch?v=Dx                        
Азбука безпеки на дорозі від тітоньки Сови”

3. Давай пограємо “А я, а ти! Я - один, а ти - багато!”
Я велосипед - ти...  велосипеди.
Я світлофор - ти... світлофори.
Я  дорога - ти…   дороги.
Я зупинка - ти… зупинки.
Я зелений - ти… зелені.
Я червоний - ти… червоні.
Я автобус - ти…   автобуси.
Я самокат - ти …  самокати.
Я потяг - ти …  потяги.
Я літак - ти … літаки.
Я мотоцикл - ти  мотоцикли.
Я велосипед - ти  велосипеди.

4. Сідай з батьками, а може з бабусею чи дідусем та перегляньте мультик про Дядю Стьопу. https://www.youtube.com/watch?v=acFP

5. Час тобі фантазувати та помалювати. Бери олівці і до роботи “Малюємо машинки”
6. Шановні батьки ознайомтеся з матеріалами консультації. Я вбачаю, що вони стануть у пригоді!
«БЕЗПЕКА БАТЬКІВ І ДІТЕЙ: НЕБЕЗПЕКА НА ДОРОЗІ»
Безпека дітей... Як часто вона залежить від нас, дорослих! Чи цікавилися ви, наскільки ваша дитина знає правила дорожнього руху і безпечної поведінки на вулиці? Чи дотримує їх? Хтось може запитати: «Навіщо пояснювати малюкові правила безпеки, якщо поки він з'являється на вулиці тільки за руку з дорослим?» Але ж незабаром ваша дитина піде до школи, стане самостійним пішоходом і пасажиром...
І до цього моменту в малюка слід сформувати свідому і безпечну поведінку. Від цього залежить здоров’я, а часом і життя дитини. Тому і розмова в нас з вами дуже серйозна: дитина і дорога - основи безпеки. Це повинні знати всі батьки.
Найпоширеніші причини нещасть, що відбуваються з дітьми на дорозі, - перехід вулиці в невстановленому місці або на червоне світло, раптова поява перед рухомим транспортом. Нещасні випадки повторюються, незважаючи на те, що дітей і в садку, і в школі вчать правильно переходити вулицю. Ваш малюк, здавалося б, знає правилами дорожнього руху. Чи так це?
Поговоріть із дитиною, поспостерігайте за нею та оцініть, чи може вона самостійно орієнтуватися на дорозі, приймати правильні рішення. Адже більшість дітей відчувають себе впевнено на вулиці лише після десяти-дванадцяти років. Якщо ваша дитина не готова, на вулиці ви маєте не тільки брати її за руку, а й виховувати, передусім, особистим прикладом: переконувати і пояснювати. Не залишайте без відповіді запитання, пов'язані з дорогою, водінням, аваріями тощо, навіть якщо вони здаються вам несуттєвими. Це важливо! Якщо ви відмахнеться від розпитувань, дитина зробить висновки сама, і не факт, що вони будуть правильними.
Розкажіть малюкові: «Коли з’явилися перші автомобілі, правил безпеки руху ще не було. Диковинкам давали дорогу. Автомобілів ставало дедалі більше. Пішоходи почали потрапляти під колеса машин, отримувати удари, серйозні травми і навіть гинути. Тоді й вирішили, що на вулиці повинні бути різні дороги. Одну широку, посередині, відвели для автомобілів. По обидві її сторони зробили доріжки вужчі - для пішоходів. І всі були задоволені, тому що ніхто нікому не заважав. Згодом з’явилися правила руху, дорожні знаки, пішохідні переходи, світлофори».
Запропонуйте дитині уявити і розповісти, що було б, якби люди не придумали правил дорожнього руху. (Складно і проїхати, і пройти. Водії їздять, як кому зручно, на великій швидкості. Пішоходи переходять дорогу там, де їм заманеться, заважаючи водіям і опиняючись у великій небезпеці.) Висновок зробіть разом: необхідно знати правила дорожнього руху і дотримувати їх, інакше виникне плутанина, яка може призвести до біди. Малюк повинен усвідомити: проїжджа частина вулиці призначена для автомобілів, тротуар - для пішоходів, переходити дорогу можна тільки у встановлених місцях.
Переходимо дорогу безпечно
Поруч із проїжджою частиною не дозволяйте дитині бігти попереду вас, міцно тримайте її за руку, не забувайте, що вона в будь-яку хвилину може вирватися.
Звертайте увагу дитини на свої дії, поведінку інших пішоходів, інакше малюк звикне переходити дорогу, не дивлячись, покладаючись на вас. Іграшку малюка візьміть «потримати» собі: під час переходу він може відпустити вашу руку і несподівано вискочити на проїжджу частину за м'ячиком або лялькою, які недоречно впали.
Якщо малюк носить окуляри, пам’ятайте, що вони не коригують бічний зір, так важливий для юного пішохода! Тому звертайте особливу увагу дитини на типові ситуації із закритим оглядом, вчіть оцінювати швидкість машини, що наближається.
Чекаючи на сигнал світлофора, деякі нетерплячі громадяни ступають на проїжджу частину, коли зелене світло ще не запалало. Набагато безпечніше стояти за крок-півтора від бордюру, щоб не потрапити під колеса автомобіля.
Найімовірніше, ваш малюк вже знає, як переходити проїжджу частину за сигналом світлофора, і з задоволенням процитує: червоне світло - дороги немає, жовтий - почекайте, а зелене світло - йдіть. Але цих правил не завжди дотримують навіть дорослі. Поясніть дитині, що правила порушують «погані» дядьки і тітки, і їх не можна наслідувати.
Розкажіть малюкові, що для повної безпеки потрібно «поглядати» на машини, що стоять, навіть якщо переходиш дорогу на зелене світло. Поясніть, чому не можна зупинятися на переході.
Можливо, ваша дитина знає, як перейти дорогу і через нерегульований перехід («зебра» є, а світлофор відсутній). Переконатися в цьому допоможе гра. Разом з малюком намалюйте на великому аркуші паперу дорогу, позначте перехід. Візьміть маленькі іграшки (наприклад, фігурки з кіндер-сюрпризів) і грайте. Малюк коментує дії іграшки під час переходу через дорогу: підійшов до переходу, зупинився, подивився ліворуч, якщо машин поблизу немає, виходжу на проїжджу частину і крокую по «зебрі». Дійшов до середини дороги, подивився, чи не з'явилися машини праворуч. Якщо так, зупиняюся на «острівці безпеки», пропускаю їх і лише тоді йду далі. У грі стануть в пригоді і маленькі машинки: ви можете бути водієм, а дитина - пішоходом, і навпаки.
На зупинці
Ви довго чекаєте на автобус, а його досі немає...
Зупиніться у віддаленому від проїжджої частини місці (дитина далі, ніж дорослий). Якщо не запаслися на цей випадок іграшкою для малюка, просто поговоріть з ним. Запитайте, у що і з ким він грав, що малював, ліпив у дитячому садку, що хоче робити вдома. Можна підійти до газетного кіоску розглянути журнали, купити вподобаний.
Не дозволяйте дитині розпочинати ігри, ходити по бордюру, що відокремлює тротуар від проїжджої частини. Це небезпечно, особливо за сирої погоди або ожеледі. Дитина може посковзнутися і потрапити під автобус, який зупиняється. Крім того, якщо через ожеледицю проїжджий автомобіль занесе, він вилетить прямо на тротуар. А якщо неподалік є калюжа, машини можуть просто облити вас із малюком брудом.
На зупинці зібралося багато людей. Ви міцно тримаєте дитину за руку, стоїте в перших рядах. Ось і довгоочікуваний автобус. Починається тиснява. Навіть для дорослої людини це стресова ситуація, не кажучи вже про дитину. Такі поїздки краще зовсім виключити. Якщо ж вам доводиться їздити разом з дитиною в години пік, то ваше місце не в перших рядах, а серед тих, хто спокійно чекає на свою чергу. Адже цей автобус не останній, а фізичне і психічне здоров’я дитини дорожче.
До транспорту, що зупиняється на зупинці, біжать люди. По тротуару, по самому краю проїжджої частини. Не піддавайтеся загальному ажіотажу. Мало того, що, спіткнувшись, ви можете впасти і потягти за собою дитину. Ви ще й ризикуєте разом догодити під колеса! Малюк турбується: «Не встигнемо, мама (тато) поїде, а я залишуся». Навіщо ж ризикувати життям і здоров’ям, хвилювати дитину? Цей автобус теж не останній.
Нарешті ви в салоні. Першою входить дитина, дорослий за нею. Пройдіть уперед, щоб дати можливість увійти іншим пасажирам. Нагадайте дитині, що потрібно триматися за поручні, не можна висуватися у відкриті вікна, викидати сміття, виходити з транспорту до повної його зупинки. Краще буде, якщо ви зробите це не у вигляді нотації, а звернувши увагу на подібні ситуації з іншими пасажирами.
Якщо першою з автобуса вистрибує дитина, вона може спіткнутися і впасти, спробувати самостійно перебігти через дорогу. Тому спочатку з транспорту завжди виходить дорослий. Ставши ліворуч від дверей, він допомагає вийти малюкові.
В автомобілі
Настало літо - час відпусток, поїздок за місто, на дачу, на природу. Багато хто здійснює ці маленькі подорожі на власному автомобілі. Як правило, дитина намагається зайняти місце на задньому сидінні першою. Якщо потім там же сідають дорослі, то вони можуть притиснути його до дверей. Автоматичне блокування дверей передбачено не у всіх автомобілях. Натиснути кнопку ж або ручку дорослі просто забувають. У такому випадку двері на повному ходу можуть відчинитися, а дитина - випасти на дорогу, під колеса інших машин. Та й на зупинці дитина не буде чекати, поки дорослі вийдуть з машини, а відразу ж вискочить першою. Якщо вона потрапить при цьому на проїжджу частину дороги, то опиниться в небезпеці. Не допускайте цього!
Отже, дитина сіла на заднє сидіння, двері заблоковані. Ось тільки діти, особливо маленькі, такі непосиди! Хвилина - і улюблений син стоїть з ногами на сидінні, кривляється в заднє скло, відчиняє вікно, висовує назовні руку або, що ще небезпечніше, голову. У разі різкого гальмування або повороту, стоячи на сидінні, дитина може потрапити в отвір між кріслами і отримати серйозні травми. Тому перевозити малюка до дванадцяти років на задньому сидінні автомобіля ви можете лише на руках, пристебнувши ременем безпеки, або у спеціальному дитячому кріслі.
Правила дорожнього руху дозволяють перевозити дитину до дванадцяти років і на передньому сидінні (обов'язково в дитячому кріслі). їхати спереду дуже хочеться будь-якій дитині, особливо хлопчикові. Але місце поряд з водієм є найнебезпечнішим у разі зіткнення. То чи варто ризикувати? Якщо ж дитина їде спереду, не забудьте про ремені безпеки. Якщо в нього немає автоматичного регулювання, підтягніть його вручну. Погано відрегульований ремінь не врятує дитину від серйозної травми голови і грудної клітки в разі різкого гальмування або зіткнення.
Щоб поїздка не стомлювала малюка, пограйте з ним. Згадайте стару добру пальчикову гру «Сорока-білобока» або менш відому:
Цей пальчик - дідусь,
Цей пальчик - бабуся,
Цей пальчик - тато,
Цей пальчик - мама,
Цей пальчик - я.
Ось моя сім’я!
Із найменшими пограйте в ігри: «У якій руці сховано», «Назви дитинчат тварин», «Хто як говорить».
Більш старшим дітям можна запропонувати ігри «Міста», «Скажи навпаки» (дитина добирає антоніми до заданих слів: густий - рідкий, плакати - сміятися тощо). Цікава гра «Якщо б, та якби». Дитині пропонують закінчити речення за схемою: «Якби я був... (ким, пропонує дорослий), то я б..., тому що...». Виходить приблизно так: «Якби я був машиною, то гоночною, щоб швидко доїхати в будь-яке місце», «Якби я була яблуком, то зеленим і кислим, щоб мене ніхто не з’їв». З такими розвагами час у дорозі промайне швидко.
Вирушаючи в дорогу разом із малюком, виявляйте турботу про його безпеку і заохочуйте правильну поведінку в найрізноманітніших ситуаціях.
Чи не траплялося вам швиденько перебігати дорогу на червоне світло, поки поблизу немає машин? Якщо у вас є машина, чи завжди ви коректно ставитеся до пішоходів та інших водіїв? Ваша дитина, яка йде поруч по вулиці або сидить в автомобілі, все бачить і все запам’ятовує. Навіть незначні порушення правил можуть стати поганим прикладом для малюка. Ви беззаперечний авторитет для дитини, ваші дії у всіх дорожніх ситуаціях повинні бути правильними.



четверг, 21 мая 2020 г.


                      Привіт, мої любі!
                                        Сьогодні ми поговоримо про    Моє здоров'я, в моїх руках!
                                         
1. Любі батьки вивчіть разом з дітьми вірш Л.Лисенка “Про здоров'я”       

2. Рухайтеся разом з дитиною під музичний супровід, Руханки і фізхвилинки: «Верх і Вниз»    https://www.youtube.com/watch?v=pc                                                                     
3. Настав час відпочити та подивитись мультики разом!
 Мультик «Їжачок і здоров'я»  https://www.youtube.com/watch?v=_dLZm6dbXdA
4. Розкажіть дитині про особисту гігієну, та перегляньте ще один мультик «Маша і мило»   https://www.youtube.com/watch     
5. А наостанок переглянь АБЕТКУ  про  здоров'я.

вторник, 19 мая 2020 г.

Увага пожежа!


 19.05. 2020 
                      Привіт, мої любі!
             Сьогодні ми поговоримо про “Увага! Пожежа!

1. Любі батьки прочитайте дітям художнє слово про пожежну безпеку:
           Пожежник
        Як побачиш десь пожежу,
        Не барись, не зволікай,
       101 на телефоні
       Ти чимшвидше набирай.
        Хто пожежу вгамує,
        Від вогню всіх  рятує?
        Це вам кожен скаже:
        Пожежник відважний. (Н.Лобас)

2.   Розкажіть дитині: “Професія пожежника”
Пожежників викликають по телефону за номером 101. На пожежній станції лунає сигнал тривоги. За кілька хвилин команда пожежників на червоній машині, увімкнувши сирену та сині проблискові маячки, спішить
до місця пожежі. Пожежники витягують довгі пожежні шланги, приєднують їх до насосів і гасять пожежу потужними струменями спеціальної рідини.
Вогонь - наш друг і ворог. Людям вогонь допомагає готувати їжу, грітися біля вогню. Але жартувати з вогнем, не можна. Він може завдати великої шкоди, якщо неправильно поводитися з сірниками. Люди і тварини гинуть під час пожежі або залишаються без житла та їжі. Щоб цього не трапилось, існує професія-пожежник. Пожежники гасять вогонь водою або спеціальною піною.
Кожні дві хвилини бійці пожежних підрозділів виїжджають за сигналом тривоги. Кожні дві хвилини вони вступають у двобій із вогнем, щоб відвоювати в нього найцінніше - людське життя.
Професія пожежника входить до десятки найнебезпечніших професій світу. Навіть чергування в пожежній частині- це  надзвичайне напруження, тому що кожної секунди пожежник очікує на сигнал  тривоги. В разі виникнення пожежі викликають пожежників по телефону за номером 101.

3. Загадайте  дітям загадки:
                  Шипить, злиться, води боїться (вогонь)
                  Всі білі, усі чорноголові. (сірники)
                  Спішить, сурмить:”Дорогу дай!”
                  Моргає синім оком.
                  Примчиться  вчасно - і біда,
                  Людей обійде боком.  (пожежна машина)
                  Як вогонь десь запалає,
                  “101” хтось набирає,
                   І команда смільчаків
                   Мчить до полум'я мерщий.
                  Вчасно воду подадуть
                  Та вогонь завжди заллють.(пожежники)

4. Настав час відпочити та подивитись мультики https://www.youtube.com/watch?v=VHs8fu252pA - казка “Кицин дім”
https://www.youtube.com/watch?v=bRezik8LHtA -казка "Фокс і Трот поспішають на допомогу" - Пожежа, 4 серія
https://www.youtube.com/watch?v=ABYGUfKE1I - мультик “Сірники- не іграшка, вогонь не забава”

5. Пограйте з дитиною!
         Ігрова ситуація: “Як би ти вчинив?” коли виникла несподівано пожежа)
Мета: розвивати обачність, почуття відповідальності у скрутній ситуації, допомагати дітям приймати правильне рішення, розв'язувати будь-яку проблему.

6. Прочитайте дитині!
        Пожежна машина
 По дорозі невпинно
Мчить пожежна машина.
Де пожежа палає,
Там вона побуває,
Ця машина червона-
Усім людям знайома. (Р. Обшарська)
                        Гра «Світлофор»
Гру проводять з метою закріплення знань про кольори світлофора, їхнє значення; розвитку уваги і реакції.
          Правила гри
Діти стоять на килимку. Вихователь піднімає зелений прапорець, діти тупають ногами. Якщо піднятий жовтий прапорець - плескають у долоні; якщо червоний - присідають без руху і звуку. (Повторити двічі-тричі.)



понедельник, 18 мая 2020 г.


18.05.2020
Шановні батьки прочитайте дітям віршики!!!
1         Весна
    У нашому дворі
   Стоїть весна така,
   Що навіть зацвіла
  Мітла сніговика!
  (А. Костецький)
2  Знаю я весна настане.
       З хмари сонечко прогляне,
       Землю-матінку пригріє, –
       Степ кругом зазеленіє.
     (П. Капельгородський)
3    Прийшла весна
          Прийшла весна зелено коса,
         Сади розквітли і гаї,
         Гойдає вітер срібні роси,
         Співають дзвінко солов’ї.
    (Г. Шевчук)
4       Весняний дощ
   Дощик теплий, дощик синій
   Цілий день співав в долині.
   І під цей весняний спів
  У долині луг зацвів.
  В лузі повно квіточок
  І маленьких діточок.
Варвара Гринько
ЛІЧИЛКИ
* * *
Літо, спека, бо жнива.
В житі зайчики, аж два.
- Де ми будем, брате, жити,
Як покосять в полі жито?
- Раз, два - та й тікати -
Буде нас стіжок ховати!
Раз, два - та й зима...
В ліс втечемо - нас нема.
* * *
Джміль, оса та бджілка -
От і вся лічилка.
Варвара Гринько
ЛІЧИЛКИ
* * *
Літо, спека, бо жнива.
В житі зайчики, аж два.
- Де ми будем, брате, жити,
Як покосять в полі жито?
- Раз, два - та й тікати -
Буде нас стіжок ховати!
Раз, два - та й зима...
В ліс втечемо - нас нема.
* * *
Джміль, оса та бджілка -
От і вся лічилка.
Георгій Скребицький, Віра Чапліна
ПОВЕРНУЛИСЯ ЛАСТІВКИ
Ось і ластівки з-за моря повернулися; літають, метушаться, в сараї під дахом глиняне гніздечко ліплять.
Та як акуратно! Грудочку до грудочки приклеюють.
Зліплять гніздечко, неначе кошик, а збоку пролазку залишать.
Через цю пролазку пуху, травинок у гніздо назносять.
Постелить ластівка м’яку підстилку в гнізді, знесе туди яєчка І сяде пташенят висиджувати.
За матеріалами: «Соняшник», ілюстрований місячник для дітей. Редактор — Петро Волиняк. Toronto, Ont., Canada, травень - червень, 1961 р.
Сади цвітуть. Олександр Копиленко
Неначе густим молоком облиті фруктові дерева. Ось виструнчились у весняному святковому вбранні вишні, сливи, черешні, груші. І очей від них не одведеш! Тягне до них, підійдеш, милуєшся і не намилуєшся. Очі радіють, душа радіє.
Сади цвітуть. Олександр Копиленко
Радість і для невтомних трудівниць - бджіл. Снують вони по квітах, перелазять моторно з однієї квітки на другу, щоб швидше набрати меду. А набравши,- одна, друга зриваються з квітів, і, ніби золоті шнурочки простяглися в повітрі, мчать бджілки до своїх хаток-вуликів. Швидко треба скласти солодкий прозорий мед у стільники і повернутись за новою маленькою порцією меду. Адже це перший весняний взяток. Поспішати треба!
Здається, тихо гудуть розквітлі дерева, коли бджоли, джмелі, якісь мушки кружляють над ними http://megaznaika.com.ua/kazka/sady-tsvitut-oleksandr-kopylenko/

Казка “Коза-дереза” навчить тебе, як слухати старших, щоб не попасти у небезпеку. Перегляньте будь-ласка! https://www.youtube.com/watch?v=urWVVEtFw9E – переглянути казку «Коза-дереза»
                          Запрошуємо до кінозалу “Дзвіночки”!
Перегляньте мультфільм «Світлофорчик-Моргайко»
                                                “Увага! На дорозі”
                                                      ГРАЄМО РАЗОМ!
Дидактична гра «Три сигнали світлофора»
Мета: дати дітям уявлення про призначення світлофора, про його сигналах.
Продовжувати закріплювати уявлення дітей про колір (червоний, жовтий, зелений).
Матеріал:
кольорові картонні кружечки (червоний, жовтий, зелений); макет світлофора.
                                                             Хід гри
Вихователь роздає дітям гуртки жовтого, червоного, зеленого кольорів. Послідовно переключає світлофор, а діти показують відповідні гуртки і пояснюють, що означає кожен сигнал.
Виграє той, хто правильно покаже всі гуртки і розповість про призначення кольорів.
Дидактична гра «Разом із мамою на кухні»
Мета: вправляти дітей у добиранні антонімів; закріплювати назви предметів вжитку, посуду, продуктів харчування; розвивати позитивні емоції.
Хід гри
Вихователь пропонує дітям уявити, що вони зараз знаходяться з мамою на кухні та збираються їй допомагати.
Вихователь. Мама розрізала кислий лимон, а я...  (Дитина повинна сказати навпаки: «А я — солодку грушу, або солодке яблуко...»)
•  Мама поставила чашку на високий стіл, а я —...
•  Мама насипала борщ у глибоку тарілку, а я —...
•  Мама налила гарячий чай, а я -...
•  Мама п'є холодне молоко, а я -...



Зима у Теремку❤️

Зимонько, голубонько В білім кожушку, Любимо ми бігати По твоїм сніжку. Всім рум'яниш личенька Ти о цій порі І ладнаєшь ковзанки В нашом...